ردکردن این

با انواع روش های آبرسانی پوست آشنا شوید؟

با انواع روش های آبرسانی پوست آشنا شوید؟

با انواع روش های آبرسانی پوست آشنا شوید؟

همه ما انسان ها مطلع هستیم که آبرسانی پوست چه تأثیر شگرفی در شادابی پوست و حفظ جوانی دارد. برای آبرسانی به پوست، روش های زیادی وجود دارد تا شما بتوانید برای رسیدن به پوستی لطیف و شاداب تر بهره ببرید؛ از ساده ترین وسایل و مواد غذایی موجود در منزل گرفته تا روش های پیشرفته کلینیکی که هم اکنون طرفداران بسیاری دارد، همگی در رساندن آب به پوست های کم آب نقش بسزایی دارند. در این مقاله می خواهیم به بررسی آبرسانی پوست به روش های خانگی و تخصصی بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

مفهوم آبرسانی پوست

پوست مانند دیگر اعضای بدن به آب و رطوبت احتیاج دارد و اگر به میزان کافی، رطوبت به پوست نرسد؛ با مشکل کم آبی مواجه می شود. بنابراین، می توان گفت که آبرسانی به معنای رطوبت دادن به پوست است. آبرسانی موجب طراوت، شادابی و یک دست شدن بافت های پوستی می شود. به گفته ی متخصصان پوست و مو، دلایل مختلفی مانند استفاده از صابون های حاوی سولفات، حمام کردن با آب داغ، رژیم غذایی نامناسب و آلاینده ها می توانند مانع آبرسانی به پوست خشک شوند. پوست خشک، ظاهری کدر و پوسته پوسته شدن دارد و علت خشکی پوست می تواند شامل مواردی از جمله استفاده از شوینده های قوی، نوع پوست، بعضی از بیماری ها و حتی آب و هوای خشک باشد. مهم ترین روش مقابله با خشکی پوست، رساندن رطوبت به آن است.

لازم به ذکر است که پوست کم آب یا دهیدراته با پوست خشک کاملاً متفاوت است. پوست هایی که دچار کم آبی می شوند، معمولاً کدر به نظر می رسند و با خارش پوست همراه هستند، همچنین خطوط چین و چروک و گودی زیر چشم نسبت به حالت عادی، بیشتر به چشم می آید. استفاده صحیح از محصولات پوستی می تواند گزینه خوبی برای جلوگیری از کم آبی پوست باشد.

شیوه های آبرسانی پوست در خانه

راهکارهای مختلفی برای آبرسانی پوست وجود دارد که از جمله آن می توان آبرسانی پوست به روش خانگی را اشاره کرد که می تواند مانع خشکی و کم آبی پوست شود. در ادامه قصد داریم، چند مورد از آن را مورد بررسی قرار دهیم.

نوشیدن آب به مقدار کافی: طبق گفته پزشکان، برای تأمین رطوبت پوست و همچنین حفظ شادابی انواع پوست، نوشیدن 8 لیوان آب در روز مورد نیاز است.
استفاده از عسل: برای تغذیه سلول های پوست و رطوبت رسانی آن، می توان سطح پوست را به مدت 5 دقیقه با عسل آغشته کرد و سپس اقدام به شستشوی آن کرد.
استفاده از ماسک صورت: ماسک های صورت که حاوی اسید هیالورونیک و اسکوالان باشد، باعث می شود که پوست صورت در مدت طولانی از رطوبت کافی برخوردار باشد. زیباجویان عزیز می توانید تکنیک های لازم جهت حفظ و شادابی پوست را با شرکت در دوره آموزش مراقبت پوست آکادمی میرتوس فرا بگیرید.
استفاده از سرم های آبرسانی پوست: برای اینکه رطوبت رسانی به پوست به طور کامل انجام شود، می توان از سرم های حاوی هیالورونیک اسید استفاده کرد که علاوه بر حفظ رطوبت پوست، باعث کاهش چین و چروک آن نیز می شود.
علاوه بر موارد گفته شده، چنانچه قصد دارید در معرض آفتاب شدید قرار بگیرید، حتماً از ضدآفتاب هایی با SPF مناسب پوست خود استفاده کنید تا از پوست شما در مقابل برخی اشعه های مضر نور خورشید محافظت کند.

آکادمی مراقبت از پوست میرتوس ارائه دهنده انواع دوره ها آموزش مراقبت از پوست، آموزش فیشیال صورت، آموزش پاکسازی پوست و دوره های استفاده صحیح از محصولات پوستی با مدرک معتبر  در خدمت شما عزیزان می باشد.